Korona tiedoitus

Koronatilanne ohjeistus Roudassa

Oulu ja Pohjois-Pohjanmaa on siirtynyt koronaepidemian matalimmalle tasolle eri perustasolle. Pohjois-Pohjanmaan Aluehallintovirasto (Avi) ei ole linjannut rajoituksia kuntosali/ryhmäliikunta toimintaan liittyen.

“Aluehallintoviraston määräykset yleisötilaisuuksien rajoituksista eivät koske uimahallien ja muiden liikuntatilojen tavanomaista toimintaa. Rajoitukset kuitenkin koskevat liikuntatiloissa mahdollisesti järjestettäviä tilaisuuksia ja tapahtumia. Esimerkiksi säännöllisesti järjestettävät, ohjatut vesijumppa- ja muut ryhmäliikuntatunnit katsotaan liikuntatilan tavanomaiseksi toiminnaksi, jolloin niitä ei koske aluehallintoviraston määräys yleisötilaisuuksien rajoituksista.” – www.avi.fi

Oulussa on linjattu toimintaohjeita, joilla pyritään hillitsemään epidemian leviämistä. CrossFit Routa on auki jäsenille harjoitteluun. Tämän hetkisen tietojemme mukaan kuntosalit eivät ole merkittävässä roolissa koronavirustartuntojen osalta, kun seuraavat toiminta- ja hygieniaohjeita on noudatettu huolella.

 

  1. Tule Routaan vain terveenä! Jää kotiin, jos tunnet olosi vähänkin sairaaksi.
  2. Säilytä kaikissa tilanteissa 2m TURVAVÄLI kanssa treenaajiin. Lyhytaikainen, alle 15min, lähikontakti on asiantuntioiden mukaan pieni tartuntariski.
  3. Kasvomaskia suositellaan Oulussa käytettäväksi julkisissa sisätiloissa ja aina, kun turvaetäisyyttä ei voida noudattaa (pukuhuoneet). Treenatessa ei tarvitse käyttää kasvomaskia.
  4. Huolehdi käsihygieniasta! THL suosittelee ensisijaisesti huolellista käsienpesua vedellä ja saippualla. Pese heti kädet kun tulet sisälle Routaan ja kun lähdet pois. Löydät myös käsidesiä sisätiloista, mutta tämä ei ole niin tehokas vaihtoehto.
  5. Pukuhuoneiden käyttö ei ole välttämätöntä. Pue treenivaatteet päälle jo kotona valmiiksi ja käy kotona suihkussa. Jos tämä ei ole mahdollista, niin toki Roudan pukuhuoneita ja suihkuja voi käyttää.
  6. Ohjattuja tunteja järjestetään max 20 henkilölle. Omatoimiharjoittelun kävijämäärä on rajoitettu 4 henk.
  7. Valmentaja on mukana tunnilla valmentamassa ja pitämässä järjestystä yllä.
  8. Putsaa käyttämäsi harjoitusvälineet desinfiointiainetta ja paperia käyttäen.
  9. Suojaa suusi hihalla tai pyyhkeellä, kun aivastat tai yskit. Yskiminen voi olla normaalia kun treenaa kovaa.

 

Käy mahdollisuuksien mukaan treenaamassa aamulla tai päivällä, jolloin ei niin paljon ruuhkaa. Myymme myös lisähintaan kulkulätkiä, jolla pääset harjoittelemaan 5-22 välillä. Teemme myös joka päivälle kotitreenin, tämä on suositeltava vaihtoehto!

Valmentajalla on oikeus poistaa treenaaja Roudan sisätiloista ja ylläolevat ohjeet ei toteudu. Turvallinen treenaaminen ja taudin leviämisen estäminen on ensisijalla.