Mitä on painonnosto?

“Weightlifting, Olympic weightlifting”

Painonnosto on urheilumuoto, jossa urheilija pyrkii kahdella kädellä nostamaan mahdollisimman painavan levypainoisen tangon ylös suorille käsille. Lajissa nostot tehdään kahdella eri tekniikalla – tempaus ja työntö.  Voittaja on suurimman yhteistuloksen nostanut. Painonnostoa on harrastettu jo 1800- luvulta lähtien ja se on olympialaji.

Liikkeet

Painonostoon kuuluu kaksi pääliikettä – tempaus ja työntö. Harjoituksissa toki treenataan monipuolisesti näitä kahta pääliikettä tukien. Tärkeää tässä lajissa on tekniikka,  koko kehon voima ja tasapaino. 

Routa Weightlifting

CrossFit Routa tarjoaa laadukasta painonnosto valmennusta. Painonnosto valmennus tapahtuu CrossFit Roudassa 200m2 omatoimisalin puolella, missä neljä isoa (3x3m) painonnostolavaa, reippaasti kyykkypaikkoja, tankoja ja painoja.

Tunneille otetaan max. 8 urheiljaa kerralla, jolloin jokainen tunnille osallistunut urheilija saa varmasti henkilökohtaista valmennusta.

Valmentajina toimivat:

Suomen painonnosto legenda Miika Antti-Roiko

Suomen maajoukkueen valmentaja ja koulutuksesta vastaava Jimmy Taivaloja 

Suomen mestari Sadia Noor-E.

Kaikki valmentajamme ovat suorittaneet Painonnostoliiton hyväksymän Painonnosto-ohjaajan koulutuksen.

Kenelle painonnosto sopii?

Painonnosto sopii kaikenikäisille ja kaikenpainoisille. Painonnosto lisää voimaa, tasapainoa, nopeutta, räjähtävyyttä ja liikkuvuutta. 

Crossfit Roudan tunneilla on kaksi luokkaa: Edistyneet ja Aloittelijat. Edistyneiden tunneille voivat tulla ne, joilla on painonnostosta kahden vuoden kokemus. Edistyneiden tunneilla syvennytään tempauksen ja työnnön tekniikoihin ja apuliikkeisiin.  Aloittelijoiden tunneille voivat tulla kaikki, jotka ovat käyneet painonnoston alkeiskurssin tai CrossFit On Ramp -kurssin. Aloittelijoiden tunneilla käydään tempauksen ja työnnön tekniikkaa.

Painonnoston aloittaminen

Peruskurssit

Aloittaaksesi säännöllisen painonnosto harjoittelun, tulee sinun ensin osallistua painonnoston alkeiskurssille tai CrossFit On-Ramp -peruskurssille tai osoitettava painonnosto-osaamisesi erikseen sovitulla katselmointitunnilla. Alkeiskurssin jälkeen voit jatkaa harjoittelua ostamalla haluamasi asiakkuuden.

Kurssilla opetellaan oikeat tekniikat tempaukseen ja työntöön. Kurssilla käydään perusteellisesti läpi näiden  apuliikkeitä, jotka auttavat hahmottamaan paremmin tempauksen ja työnnön mekaniikat. Tempaus, rinnalleveto ja työntö ovat monipuolisia ja koko kehon liikkeitä. Ne kehittävät kokonaisvaltaisesti voimaa, räjähtävyyttä ja tasapainoa. Nämä kaikki opetetaan turvallisesti Miika Antti-Roikon ja Sadian johdolla.

Jokaisen kurssille osallistuvan tulee täyttää seuraava perustietolomake. Tutustu tilaus- ja sopimusehtoihin ja hyväksy se ennen kuin hyväksyt oston. Saat laskun ja vahvistuksen kurssista antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Nähdään salilla!

 

Hinta:  85€ (norm. 148€) Tarjous voimassa 22.4. asti

 

fiSuomi